بسیاری از روانشناسان در مسیر شغلی خود دچار فراز و نشیب‌هایی می­‌شوند که آن­ها را با چالش­‌های زیادی رو به رو می‌کند.

زمانی که به نظر می­‌آید بستر خوبی برای نجات و رشد کسب و کار فراهم شده و از طریق رسانه‌­ها می‌­توان مخاطب­‌های زیادی را جذب کرد، با رویکردهای اجتماعی و سیاسی و محدودیت­‌های ناشی از آن، ناامیدی تزریق شده و بسیاری فعالیت خود را متوقف می­‌کنند.

در حالی که موانع از ابتدا بر سر راه روانشناسان بوده و هست، اما بشر توانمندی عبور از تنگناها را دارد؛ آنچه مهم است غلبه بر ناامیدی است.

امروزه بیشتر از هر دوره دیگری جامعه و مردم به علم روانشناسی نیاز دارند، چه بسیار افراد دچار پی‌تی‌اس‌دی، تروما و انواع فوبی شده‌اند، چه بسیار افراد دچار سردرگمی و ناامیدی شده‌اند، چه بسیار افراد از فشار مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی نیاز به تاب آوری بالایی دارند…

شاید فعالیت کردن در جهت گسترش کسب و کار باعث احساسات متناقضی در ما شود ( احساس گناه و عذاب وجدان، احساس سردرگمی، احساس بی کفایتی و… )

اما «رسیدن به هدف های اجتماعی همیشه از یک مسیر محقق نمی‌شود!»

حفظ شرایط محیطی و فردی افراد جامعه در راستای اهداف نیز بخش مهمی از تحقق اهداف است. بنابراین با پذیرش هر احساسی در خود و استفاده از رویکردهایی که بلدید جایگاهتان را پیدا کنید و آن طور که شایسته است در رشد کسب و کار خود تلاش کنید.

رشد و نجات کسب و کار روانشناسی شما به معنی رشد جامعه است! به معنی سلامت روان مردم است! به معنی بهبود کیفیت زندگی همنوعانمان است!

نسل امروز، نسل عصر تکنولوژی است و نمی­‌توان او را از تکنولوژی و ارتباط دور کرد، پس با تاکید بر همان نیروی دیرین می‌توان بر مشکلات غلبه کرد و ادامه داد.

نجات کسب و کار روانشناسی مستلزم یافتن راه حل برای مسائل و مشکلات زیربنایی است. یا راهی بیاب، یا راهی بساز.

اغلب روانشناسان در ایران شرایط مناسبی ندارند و دلیل این است که به بدیهیات کسب و کار روانشناسی توجهی ندارند.

بسیاری از روانشناسان فکر می­‌کنند اگر روانشناس خوبی باشند کافی است، در حالی که در دنیای کسب‌و‌کار این طور نیست. تحقیقات بازار نشان داده است برترین برندها نیز برای ماندن در ذهن مخاطبان تلاش می­‌کنند.

با ایجاد یک نگرش متفاوت می­‌توانید کسب و کار خود را نجات دهید:

 اصل اول و مهم این نگرش متفاوت جایگاه شما به عنوان یک روانشناس است.

برای افزایش اعتبار و معروف شدن چه ایده‌­ای دارید؟ حتما باید هزاران مراجع داشته باشید تا معروف شوید؟ قطعا نه.

این یک نگرش قدیمی است که امروزه کاملا رد شده است. امروز شما باید برای خودتان یک جایگاه درست کنید.

لازم است خودتان را نشان دهید. صحبت کنید.

به این سوال پاسخ دهید که افراد جامعه با دنبال کردن چه سوال­‌هایی به شما می‌­رسند یا به عبارت دیگر شما پاسخگوی چه نیازهایی در افراد جامعه هستید، به کدام ساختار می­‌توانید کمک کنید؛ مثلا اگر مهارت­‌های زندگی بلدید، چه ساختارهایی با این مهارت می­‌تواند بهبود یابد؟

مخاطب شما به عنوان مدیر یک مجموعه تفریحی، آموزشی، اجتماعی، وزارت­خانه، مهد کودک، مدرسه و … چه سوالی در جستجوی های خود خواهد پرسید و شما چگونه آن سوال را پاسخ داده­‌اید؟

این اولین درس شما در ایجاد جایگاه برای خودتان است.

اصل دوم در تفاوت نگرش این است که مخاطب شما کیست!

با شناخت دقیق مخاطب می­‌توانید نیاز آن­ها را شناسایی و خدمات مناسب را برای آن­ها آماده و ارائه کنید. هر چقدر روانشناس عالی باشید اما مخاطب خود را نشناسید، موقعیت چندانی نخواهید داشت. مخاطب امروز با توجه به مواجهه با بحران های مختلف نیازهای متفاوتی دارد که با پاسخ گویی به این نیازها پا در مسیر درستی می گذارید.

و اصل سوم در تفاوت نگرش، محل استقرار شما است. نمی­‌توانید امید داشته باشید با ارائه خدمات به محدوده محل زندگی خود، موفق شوید. اینکه اعتبار و جایگاهتان را کجا به مردم معرفی کنید، اینکه در رسانه­‌هایی که امروز هستند و فردا نه کدام را انتخاب کنید اهمیت زیادی در نجات کسب و کار شما دارد. با اینکه رسانه‌­ای مثل اینستاگرام فیلتر شد، اما شاهد حضور بسیاری از مردم در این رسانه هستیم و هنوز بسیاری از روانشناسان با تولید محتوا به کار خود ادامه می­‌دهند. بسیاری از روانشناسان به دنبال داشتن سایت هستند، داشتن یک وب‌سایت هم وجهه بین ا­لمللی دارد و هم درگیر فیلترینگ نیست و نخواهد بود؛ و می­‌توان با ارائه محتواهای مناسب مخاطبان را جذب و به سمت اهداف خود هدایت کرد.

مهم این است که همواره در نظر داشته باشید مخاطب با نیازهایش همان مخاطب است و تولید محتوا چه برای اینستاگرام، چه سایت و چه سایر رسانه‌­ها، همان قواعد اعتمادسازی و جذب را می­‌طلبد و معرفی و بازاریابی شایسته برای جذب مخاطبان بیشتر نیز از همان قواعد پیروی می­‌کنند.

یا راهی پیدا کنید یا راهی بسازید، ماندن را فراموش کنید.

پیشنهاد می‌کنیم

-صفحه‌ای در آپارات برای خود بسازید و ویدئو‌های خود را در این صفحه آپلود کنید و لینک آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید

-در رسانه هایی مانند تلگرام و..کانال بسازید و متن های کوتاه در آن بارگزاری کنید

-فعالیت خود را در اینستاگرام ادامه دهید و محتوا بسازید و نشر دهید

-برای داشتن سایت اقدام کنید، وبسایت خود را به عنوان یک مرکز و مرجع معتبر داشته باشید.

 

جهت ارائه خدمات در مورد پیشنهادات فوق با ما تماس بگیرید

ساخت صفحه آپارات، تولید محتوا برای همه رسانه ها، طراحی سایت از آموزش تا اجرا تخصص ماست.

02188194207

09027742034

09011882200

فرزانگان هوشمند (تهران، میدان ونک، نبش گاندی شمالی، پلاک 2)

 

 

دانلود ایبوک: چرا مراجع هایمان کم است؟

همچنین بخوانید: عملکردهای پولساز در حرفه روانشناسی چیست؟

برای جذب مراجع و افزایش درآمد اینجا کلیک کن

برای فعالیت اصولی و اثربخش در رسانه ها اینجا کلیک کن

برای افزایش درآمد و خدمات رسانی به مخاطبان زیاد اینجا کلیک کن

 

برای مشاوره رایگان در مسیر شغلی روانشناسی با ما تماس بگیرید

۰۲۱۸۸۱۹۴۲۰۷

۰۹۰۱۱۸۸۲۲۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =